EFE con EFE: helados
Fecha de Publicación: 2011
Publicado Por: The case centre
Autores:Ricardo Vallenilla
Número del producto: E511-062-1


Resumen

En Agosto de 2005, María Milagros, Gerente de Categoría de Helados y Postres de Alimentos Polar, estaba frente a la decisión de buscar un nuevo diseño para el logotipo de EFE, que acompañe a las decisiones de nuevo posicionamiento que se tomaron para la marca. Durante casi ochenta años la marca había sido una constante para la gerencia de Helados EFE; construida sobre un producto de alta calidad, la marca sufrió sólo dos cambios en su diseño en un período tan largo de tiempo. Prácticamente era una marca octogenaria. La gerencia actual estaba consciente de que podía manejar la marca como un activo para fortalecer el negocio y, por ello, se paseaba por la idea de actualizar su diseño.

Para adquirir este caso ingresa a:  http://www.thecasecentre.org/educators/products/view?id=103672 

 

Abstract

Productos EFE is one of the most emblematic ice cream manufacturers in the Venezuelan market. In 1987 Productos EFE was acquired by Empresas Polar, probably the most important industrial group in Venezuela, and was incorporated into the company’s huge portfolio of foodstuffs. This case presents the sequence of decisions that led the Ice Cream and Dessert Category of Alimentos Polar to diagnose the aging of the brand and refresh its graphic identity. After multiple studies, Maria Milagros Molina, Manager of the Category, was faced with various dilemmas: recommend a refreshment of the brand; determine whether it would be necessary to redesign the positioning strategy to rejuvenate it; and recommend the graphic design options that would be best aligned to the strategy proposed. For teaching purposes, the case comprises four parts: (A) establishing brand equity from the consumer's perspective, (B) assessing brand aging and defining rejuvenation strategies, (C) dealing with positioning strategies implications, and (D) decision making regarding graphic identity of the brand.

To acquire this case in Spanish go to this address: http://www.thecasecentre.org/educators/products/view?id=103672 






Palabras Clave: Industria de helados; Estrategia de mercadeo; Posicionamiento; Publicidad
Postgrados
Cursos y Programas
Inscríbete
Profesores e Investigación
Egresados
Conoce al IESA
Biblioteca
Publicaciones
Jornadas y Eventos
Síguenos por